isp.com.al
No Result
View All Result
  • Home
  • INSTITUCIONET
    • QEVERISJA VENDORE
      • KRYETARËT E BASHKIVE 2023
      • KRYETARËT E BASHKIVE
      • INSTITUCIONI I QARKUT
      • INSTITUCIONI I PREFEKTIT
      • KËSHILLAT BASHKIAKË
    • KUVENDI I SHQIPËRISË
      • KUVENDI I SHQIPËRISË
      • DEPUTETËT E KUVENDIT
      • KANDIDATËT PËR DEPUTETË
    • INSTITUCIONE KUSHTETUESE
      • GJYKATA KUSHTETUESE
      • GJYKATA E LARTË
      • PROKURORIA E PËRGJITHSHME
      • KONTROLLI I LARTË I SHTETIT
      • KËSHILLI I LARTË GJYQËSOR
      • BANKA E SHQIPËRISË
      • KOMISIONERI SHTETËROR I ZGJEDHJEVE
      • KËSHILLI I LARTË I PROKURORISË
      • KOLEGJI I POSAÇËM I APELIMIT
      • KOMISIONERËT PUBLIKË
      • ILDKPKI
    • ORGANET E SIGURISË
      • MINISTRIA E BRENDSHME
      • MINISTRIA E MBROJTJES
      • DREJTUESIT E SHISH
      • DREJTUESIT KRYESORË TË POLICISË
      • DREJTUESIT E FORCAVE TË ARMATOSURA
    • INSTITUCIONE POLITIKE
      • PRESIDENTI I REPUBLIKËS
      • KËSHILLI I MINISTRAVE
      • ZYRTARË TË LARTË EKZEKUTIVË
    • INSTITUCIONE TË TJERA
      • AKADEMIA E SHKENCAVE
      • KËSHILLAT MBIKQYRËS
      • BORDET DREJTUESE
      • ISKK
      • AUTORITETI I MEDIAVE AUDIOVIZIVE
      • AUTORITETI I KONKURRENCËS
      • INSPEKTORATET QENDRORE
      • ENTI RREGULLATOR I ENERGJISË
    • ADMINISTRATA PUBLIKE
      • ADMINISTRATA QENDRORE
      • ADMINISTRATA LOKALE
    • PARTITË PARLAMENTARE
      • PARTIA SOCIALISTE
      • PARTIA DEMOKRATIKE
      • LËVIZJA SOCIALISTE PËR INTEGRIM
      • PARTITË E TJERA POLITIKE
    • INSTITUCIONET AKADEMIKE
      • REKTORËT E UNIVERSITETEVE
      • SENATET E UNIVERSITETEVE
  • PUBLIKIME
  • NJOFTIME
  • DENONCIME NGA PUBLIKU
  • PËRVOJA NDËRKOMBËTARE
  • KONTAKTO
  • Home
  • INSTITUCIONET
    • QEVERISJA VENDORE
      • KRYETARËT E BASHKIVE 2023
      • KRYETARËT E BASHKIVE
      • INSTITUCIONI I QARKUT
      • INSTITUCIONI I PREFEKTIT
      • KËSHILLAT BASHKIAKË
    • KUVENDI I SHQIPËRISË
      • KUVENDI I SHQIPËRISË
      • DEPUTETËT E KUVENDIT
      • KANDIDATËT PËR DEPUTETË
    • INSTITUCIONE KUSHTETUESE
      • GJYKATA KUSHTETUESE
      • GJYKATA E LARTË
      • PROKURORIA E PËRGJITHSHME
      • KONTROLLI I LARTË I SHTETIT
      • KËSHILLI I LARTË GJYQËSOR
      • BANKA E SHQIPËRISË
      • KOMISIONERI SHTETËROR I ZGJEDHJEVE
      • KËSHILLI I LARTË I PROKURORISË
      • KOLEGJI I POSAÇËM I APELIMIT
      • KOMISIONERËT PUBLIKË
      • ILDKPKI
    • ORGANET E SIGURISË
      • MINISTRIA E BRENDSHME
      • MINISTRIA E MBROJTJES
      • DREJTUESIT E SHISH
      • DREJTUESIT KRYESORË TË POLICISË
      • DREJTUESIT E FORCAVE TË ARMATOSURA
    • INSTITUCIONE POLITIKE
      • PRESIDENTI I REPUBLIKËS
      • KËSHILLI I MINISTRAVE
      • ZYRTARË TË LARTË EKZEKUTIVË
    • INSTITUCIONE TË TJERA
      • AKADEMIA E SHKENCAVE
      • KËSHILLAT MBIKQYRËS
      • BORDET DREJTUESE
      • ISKK
      • AUTORITETI I MEDIAVE AUDIOVIZIVE
      • AUTORITETI I KONKURRENCËS
      • INSPEKTORATET QENDRORE
      • ENTI RREGULLATOR I ENERGJISË
    • ADMINISTRATA PUBLIKE
      • ADMINISTRATA QENDRORE
      • ADMINISTRATA LOKALE
    • PARTITË PARLAMENTARE
      • PARTIA SOCIALISTE
      • PARTIA DEMOKRATIKE
      • LËVIZJA SOCIALISTE PËR INTEGRIM
      • PARTITË E TJERA POLITIKE
    • INSTITUCIONET AKADEMIKE
      • REKTORËT E UNIVERSITETEVE
      • SENATET E UNIVERSITETEVE
  • PUBLIKIME
  • NJOFTIME
  • DENONCIME NGA PUBLIKU
  • PËRVOJA NDËRKOMBËTARE
  • KONTAKTO
No Result
View All Result
DEKRIMINALIZIMI
No Result
View All Result
Home KUVENDI I SHQIPËRISË

ISP – Opinion mbi nismat për ndryshime në ligjin për komisionet hetimore

February 26, 2024
in KUVENDI I SHQIPËRISË, LAJME, RAPORTE DHE PUBLIKIME

Gjatë sesionit aktual parlamentar Kuvendi (mazhoranca) ka refuzuar të gjitha nismat e deputetëve të opozitës për ngritjen e komisioneve hetimore. Refuzimi në bllok, pavarësisht fokusit të kërkesës dhe procedurës së ndjekur, shpreh një qëndrim politik dhe një praktikë shqetësuese për qasjen e shumicës parlamentare ndaj një norme demokratike dhe kushtetuese që i jep mundësi pakicës parlamentare dhe parlamentit për ushtrimin e funksionit kontrollues.

Në traditën shqiptare të komisioneve hetimore janë të pakta rastet kur përfundimet kanë rezultuar efektive, por komisioni i parë (1991 për ngjarjet në Shkodër) dhe ai i fundit (komisioni për inceneratorët) janë dy raste suksesi. I pari rekomandoi masa konkrete deri shkarkim të drejtuesve më të lartë të organeve të hetimit dhe rendit publik të kohës, kërkesë që u zbatua, i fundit sugjeroi në mendimin e pakicës hetime të thelluara nga SPAK, të cilat u zhvilluan dhe për pasojë, disa zyrtarë të lartë janë tashmë në proces vuajtje dënimi ose në proces gjykimi.

Bilanci i suksesit të komisioneve hetimore nuk është argument që vë në diskutim nevojën e ekzistencës së tyre dhe as të përdorimit të tyre masiv. Kushtetuta i njeh të drejtën 35 deputetëve të kërkojnë ngritje të komisionit hetimor, Kuvendi duhet ta ligjërojë të drejtën, duke negociuar vetëm elementë të procedurës/objektit, jo thelbin e kërkesës. Një parim dhe standard kushtetues nuk mund të rrëzohet, ndaj edhe vendimmarrja e shumicës parlamentare aktuale është parë në mënyrë kritike edhe në raportin e fundit të progresit të Bashkimit Europian mbi Shqipërinë.

Nevoja për përmirësime në legjislacionin mbi komisionet hetimore është gjithashtu një proces klasik që bazohet në mësimet e nxjerra, problematikat dhe synimin për të rritur standardet e funksionit kontrollues parlamentar. Kjo nevojë nuk mund të jetë kufizuese e të drejtës kushtetuese, por plotësuese dhe zgjeruese. Mazhoranca aktuale ka vendosur të përfshijë në rendin e ditës në parlament ndryshime të njëanshme të ligjit organik mbi komisionet hetimore, duke iniciuar ndryshime të shpejta në funksion të nevojave politike të ditës, diskutim me procedurë të përshpejtuar në komisione (online) dhe në seancën plenare, si dhe refuzimin e një konsultimi publik. Dy nismat e tjera të opozitës janë refuzuar për më shumë se një vit për tu përfshirë në kalendarin parlamentar.

Duke respektuar të drejtën ligjvënëse të deputetëve dhe duke njohur qasjet alternative të palëve politike aktuale, Instituti i Studimeve Politike (ISP):

• I bashkohet nevojës së rishikimit të ligjit, ndryshimin e përmbajtjes së tij si dhe sjelljen në një linjë me jurisprudencën kushtetuese, ndryshimet kushtetuese të bëra në kuadër të Reformës në Drejtësi në vitin 2016, apo praktikat ndërkombëtare.

• Vlerëson se procesi duhej zhvilluar sipas parimeve të “open parliament”, përmes konsultimit publik, tërheqjes së ekspertizës ndërkombëtare, referimit në modelet e mira parlamentare, respektimit të rendit kalendarik të propozimeve duke nisur me nismat e iniciuara kohë më parë nga deputetët e pakicës parlamentare;

• Shpreh shqetësimin se praktika e injorimit apriori të të drejtave kushtetuese të opozitës si dhe e ndryshimeve të njëanshme me procedurë të përshpejtuar nga mazhoranca, limiton ushtrimin e kontrollit parlamentar dhe funksioneve të parlamentit në një demokraci funksionale;

• Rekomandon një qasje strategjike afatgjatë të parlamentit në ndryshimin e akteve rregullatore (ndërhyrje në Rregullore, Kodin e Sjelljes dhe ligje që lidhen me aktivitetin parlamentar), duke ndjekur formën klasike të ngritjes së grupeve të punës, procesit të plotë të konsultimit dhe përfshirjes, si dhe reflektimit të drejtë të të gjitha sugjerimeve parlamentare;

• Rekomandon mënjanimin e plotë të ndryshimeve të rëndësishme ligjore përmes mbledhjeve online dhe pa praninë e palëve politike, duke i dhënë aktivitetit dhe vendimmarrjes parlamentare integritetin dhe solemnitetin e duhur;

• Thekson se në çdo rast, miratimi i ndryshimeve pa konsensusin e të gjithë spektrit politik në Kuvend është praktikë e dëmshme për parlamentarizmin dhe me impakt negativ për standardet e transparencës, llogaridhënies dhe integritetit në vendimmarrje dhe në jetësimin e demokracisë funksionale.

Materiali i plotë mund të shkarkohet & lexohet këtu:

ISP-Opionion-mbi-nismat-per-ndryshime-ne-ligjin-per-komisionet-hetimore

Previous Post

SPAK, 11 zyrtarë të arrestuar për korrupsion: ish ministra, deputetë dhe zyrtarë të bashkisë Tiranë

Next Post

Kuvendi dhe partitë të reformojnë aktet rregullatore

Next Post
Kuvendi dhe partitë të reformojnë aktet rregullatore

Kuvendi dhe partitë të reformojnë aktet rregullatore

TË REKOMANDUARA

Dekriminalizimi dhe integriteti i procesit zgjedhor 2025: Disa gjetje paraprake

Dekriminalizimi dhe integriteti i procesit zgjedhor 2025: Disa gjetje paraprake

3 days ago
SPAK: Sekuestro investimit të dyshuar për abuzim të ish deputetit Gaçi dhe ish ministres Xhaçka

Gjykata e Apelit rrezon GJKKO, nuk do ketë hetim për ish ministren Xhaçka

5 days ago
SPAK, 87 kallëzime penale për krime zgjedhore për 2025

SPAK, 87 kallëzime penale për krime zgjedhore për 2025

5 days ago
Forum me studentë në “Marin Barleti”, dekriminalizimi dhe integriteti në përfaqësim

Forum me studentë në “Marin Barleti”, dekriminalizimi dhe integriteti në përfaqësim

3 weeks ago
Arrestimi i parë për krim zgjedhor 2025: 500 euro për një votë

Arrestimi i parë për krim zgjedhor 2025: 500 euro për një votë

1 month ago

ANALIZA DHE SHKRIME NË MEDIA

Prona e sekuestruar e ish Prokurorit të Përgjithshëm bëhet qënder arti

Prona e sekuestruar e ish Prokurorit të Përgjithshëm bëhet qënder arti

February 26, 2024

Integriteti Zgjedhor: E drejta e votuesit pёr përfaqësim

October 31, 2023
Fushata, “të fortët” dhe roli i shtetit në zgjedhjet 2023

Fushata, “të fortët” dhe roli i shtetit në zgjedhjet 2023

October 28, 2023

Nga Sebi Alla – Dekriminalizimi: Ligji që po i merr njerëzit Ramës

September 20, 2023

Mero Baze – Leksioni i hidhur për ata që nuk besojnë tek dekriminalizimi

September 20, 2023
DEKRIMINALIZIMI

PËR POLITIKË DHE ZYRTARË TË PASTËR

No Result
View All Result

© 2020 Instituti i Studimeve Politike