Kushtetuta në nenin 124 të saj parashikon se Gjykata garanton respektimin e Kushtetutës dhe bën interpretimin përfundimtar të saj. Kompetenca interpretuese e Gjykatës detajohet edhe nga normat e ligjit nr. 8577, datë 10.02.2000 “Për organizimin dhe funksionimin e Gjykatës Kushtetuese të Republikës së Shqipërisë”, konkretisht neni 71, i cili parashikon, ndër të tjera, edhe kategoritë e subjekteve që legjitimohen të kërkojnë interpretimin e Kushtetutës (përfshi 1/5-ën e deputetëve), elementet që duhet të plotësojë kërkesa për interpretim, si dhe subjektet pjesëmarrëse në gjykimin kushtetues (shih vendimin nr. nr. 29, datë 30.06.2011 të Gjykatës Kushtetuese).
Gjykata ka theksuar se Kushtetuta e Republikës së Shqipërisë në nenin 134/1 ka përcaktuar rrethin e subjekteve kushtetuese, të cilat legjitimohen të vënë në lëvizje juridiksionin kushtetues. Kriteri kushtetues i “detyrimit për të justifikuar interesin”, i përcaktuar në paragrafin 2 të nenit të mësipërm, është interpretuar nga jurisprudenca kushtetuese si përcaktues në ndarjen e rrethit të subjekteve kushtetuese në dy kategori: subjekte të kushtëzuara dhe subjekte të pakushtëzuara. Në këtë kuptim, subjektet e parashikuara në shkronjat “dh”, “e”, “ë”, “f” dhe “g” të paragrafit 1 të nenit 134, të cilat mund të bëjnë kërkesë vetëm për çështje që lidhen me interesat e tyre, janë subjekte të kushtëzuara. Parashikimi i këtij kriteri kushtetues vetëm për një numër të kufizuar subjektesh kushtetuese, në një interpretim a contrario, do të thotë se ai nuk është i zbatueshëm për subjektet e tjera të parashikuara në shkronjat “a”, “b”, “c” dhe “ç” të pikës 1 të nenit 134 të Kushtetutës, të cilat nuk kanë detyrimin për të justifikuar interesin në rast se i drejtohen me kërkesë Gjykatës Kushtetuese (shih vendimin nr. 59, datë 23.12.2014 të Gjykatës Kushtetuese).
Edhe neni 71/2 i ligjit nr. 8577, datë 10.02.2000 “Për organizimin dhe funksionimin e Gjykatës Kushtetuese të Republikës së Shqipërisë” parashikon se kërkesën për interpretim të Kushtetutës kanë të drejtë ta paraqesin subjektet e përmendura në shkronjat “a”, “b”, “c” dhe “ç” të paragrafit 1 të nenit 134 të Kushtetutës, ndërsa subjektet e tjera që përmenden në shkronjat “dh”, “e”, “ë” dhe “f”, mund ta kërkojnë vetëm për çështje që lidhen me interesat e tyre. Në vështrim të këtyre dispozitave, kërkuesi, edhe në cilësinë e deputetit, nuk përfshihet në kategorinë e subjekteve që mund të vënë në lëvizje Gjykatën për interpretimin e Kushtetutës, sipas nenit 134/1 të Kushtetutës dhe ligjit nr. 8577, datë 10.02.2000 “Për organizimin dhe funksionimin e Gjykatës Kushtetuese të Republikës së Shqipërisë”.
Kërkuesi ka kërkuar, gjithashtu, edhe shfuqizimin e vendimit nr. 1115/16 prot., datë 14.04.2015 të Prokurorisë së Përgjithshme, duke e konsideruar në kundërshtim me nenin 71/2 të Kushtetutës. Për sa i përket këtij pretendimi, Kolegji nënvizon se bazuar në nenin 131/f të Kushtetutës, individët janë subjekte me legjitimitet të kushtëzuar, të cilët mund t’i drejtohen Gjykatës për shkeljen e të drejtave të tyre kushtetuese për një proces të rregullt ligjor, pasi të jenë shteruar të gjitha mjetet juridike për mbrojtjen e këtyre të drejtave. Në rastin konkret, kërkuesi, si subjekt i parashikuar në nenet 131/f dhe 134/1/g të Kushtetutës, nuk i ka plotësuar këto kritere për të vënë në lëvizje Gjykatën për gjykimin përfundimtar të pretendimeve të tij për cenimin e të drejtës për një proces të rregullt ligjor.
Për sa më sipër, Kolegji vlerëson se kërkuesi nuk legjitimohet t’i drejtohet Gjykatës në lidhje me kërkimet e paraqitura në objektin e kërkesës.
Vendimi i plotë mund të lexohet & shkarkohet këtu:
GJK – Vendim mbi vlefshmërinë e mandatit të deputetit Mark Frroku